rich snippets

Google rich snippets przydatne dla strony

Wyszukiwarka Google to dla wielu stron i prowadzących je podmiotów jeden z najważniejszych generatorów ruchu na stronie, a więc i źródło pozyskiwania klientów. Mało tego, wiele jest takich firm, dla których Google to w zasadzie jedyne źródło pozyskiwania odsłon. Dlatego tak ważne jest, aby zrobić wszystko, aby mieć nie tylko wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, ale i wyróżniać się na tle innych.

Na prawdopodobieństwo kliknięcia przez internautę w dany link w pierwszej kolejności decyduje pozycja w wynikach wyszukiwania. Jednak i wśród nich warto jest się wyróżnić, aby zwrócić uwagę internauty. Można, a nawet warto, wykorzystać do tego, tzw. Google rich snippets, czyli znaczniki danych strukturalnych. To dodatkowe informacje, jakie zostaną wyświetlone przy linku kierującym do strony.

Czym są znaczniki rich snippets?

Znaczniki snippet to po prostu dodatkowe informacje, jakie pojawią się przy wyniku wyszukiwania. Są one różne w przypadku różnych kategorii linków czy produktów. Stosuje się je zwykle do stron komercyjnych (choć niekoniecznie), a więc przekazują one dodatkowe informacje już w wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP (Search Engine Results Page) w wyszukiwarce Google. Znaczniki snippet Google można zastosować dla wielu kategorii stron – dla sklepów i produktów, przepisów, terminów wydarzeń czy recenzji. Szczególnie polecane są w branży e-commerce, czyli sklepom internetowym, gdyż internauta od razu otrzymuje ważne informacje, co daje dużą szansę na to, że skłoni go to do kliknięcia w link. W przypadku produktów dla sklepów wyświetlane mogą być m.in.: nazwa produktu, cena produktu, komentarze, ocena produktu oraz aktualna dostępność produktu w sklepie.

Co dają znaczniki Google rich snippets?

Wyniki wyszukiwania wzbogacone znacznikami rich snippets wyróżniają się spośród innych organicznych wyników. To daje dużą szansę, że to właśnie one zostaną szybciej zauważone i kliknięte przez internautę. Dzięki znacznikom snippet Google jest możliwość, że internauta zainteresowany produktem wybierze wynik znajdujący się niżej na stronie wyników. Stosowanie znaczników danych strukturalnych Google rich snippets jest więc z jednej strony alternatywą, a z drugiej doskonałym uzupełnieniem do pozycjonowania strony. Stosowanie znaczników rich snippets również zresztą wpływa dodatnio na pozycję strony. Znaczniki nie tylko przyciągają klientów, ale też z racji, że dokładnie informują o zawartości klikanej strony, wpływają na zmniejszenie współczynnika odrzuceń i pozytywnie na konwersję. Zaimplementowanie mikroformatów pływa więc pozytywnie pod wieloma względami.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *