Produkcja ciekawego i innowacyjnego produktu to jeszcze nie wszystko. Warto zadbać o jego opakowanie, które nie tylko przyciąga wzrok, ale nawet w dużej mierze decyduje o tym, czy warto zakupić dany produkt. Niestety, stwierdzenie „nie oceniaj książki po okładce” kompletnie nie sprawdza się w codziennym życiu, dlatego cały czas powstają nowe firmy co-packingowe, specjalizujące się w pakowaniu.
Zestawy promocyjne
Jednym z działań co-packingu jest tworzenie zestawów promocyjnych, na których ciekawy design zwróci uwagę każdy klient. Wybiera się kilka różnych produktów, po czym następuje konfekcjonowanie. Wszystko wydaje się bardzo proste, jednak w rzeczywistości nie jest tak kolorowo. Dlatego też tworzenie opakowań często zlecane jest firmom zewnętrznym, specjalizującym się w tej dziedzinie. Posiadają one odpowiedni sprzęt oraz ludzi, którzy są przeszkoleni i dobrze wykonują swoją pracę. W przypadku co-packingu najlepszym rozwiązaniem jest outsourcing, ponieważ nie musimy się niczym martwić. Do naszych zadań należy przedstawienie koncepcji na temat zestawu, a resztą zajmuje się firma zewnętrzna.
Kto korzysta z co-packingu?
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Wystarczy przejść się po najbliższym markecie i przeglądnąć produkty na półkach aby zauważyć, że takie zabiegi są szczególnie popularne w branży chemicznej, kosmetycznej oraz spożywczej. Nieco za nimi jest prasa, gdzie do gazetek dodaje się różnego typu gadżety, związane z jej tematyką. Natomiast z outsourcingu korzystają firmy, które nie mają doświadczenia w pakowaniu produktów, chcą ograniczyć koszty lub spodziewają się wysokiej sprzedaży w najbliższym czasie.
Zalety outsourcingu
Firma zajmująca się wytwarzaniem opakowań specjalizuje się tylko i wyłącznie w tej jednej dziedzinie, co sprawia, że jest profesjonalistą w konkretnym fachu. W dodatku płacimy jedynie za zlecenia, nie przejmując się kosztami maszyn oraz opłaceniem pracowników. Wystarczy jedynie przekazać produkt wraz z planem wykonania opakowań. Takie rozwiązanie oszczędza też sporo problemów organizacyjnych.
Idealny operator
Pracownicy firmy zewnętrznej powinni być elastyczni, doświadczeni oraz wydajni. Musi on przede wszystkim spełnić wymogi, postawione przez zleceniodawcę, ale także te formalne, np. posiadać odpowiednie certyfikaty do pracy z żywnością. Ogromnym plusem może okazać się posiadanie ogromnego parku maszynowego oraz szybkość podjęcia usługi.
Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z http://perfectmeridian.pl/