Marketing Internetowy z roku na rok przybiera na sile. Zmiany, jakie zaszły w ostatnich dziesięciu latach w obszarze reklamy i oddziaływania na klientów jeszcze nigdy nie były tak spektakularne i szybkie jak dziś. Obecnie życie w dużej części przeniosło się do sieci: to tutaj relacjonujemy wakacje, spędzamy czas ze znajomymi, robimy zakupy czy dokształcamy się uczestnicząc w różnych kursach i szkoleniach.
Czy reklama internetowa jest droga?
Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Reklama internetowa może być dostępna zarówno za parę złotych, jak i za kilkadziesiąt tysięcy. Wszystko zależy od jej rodzaju, zasięgu, miejsc, gdzie ma być wyświetlana oraz postawionych celów.
Jeśli nie mamy dużego doświadczenia w reklamie dobrą praktyką jest wygospodarowanie budżetu na każdy jej rodzaj i przetestowanie, która forma będzie najefektywniejsza dla naszego biznesu. Można również skorzystać z profesjonalnych agencji reklamowych, które zbadają potrzeby przedsiębiorstwa i zaproponują najskuteczniejsze narzędzia do pozyskania nowych klientów.
Reklama typu display
Reklama internetowa może mieć postać banerów graficznych. To wszystkie kolorowe treści, zdjęcia, nagłówki czy obrazki, które pojawiają się na większości odwiedzanych przez nas stron internetowych. Nie pojawiają się one jednak przypadkowo. Wcześniej profil użytkownika jest odpowiednio ustawiony i reklama trafia dokładnie tam, gdzie powinna.
Dla przykładu, jeśli w ciągu ostatnich dni poszukiwaliśmy w sieci informacji na temat ocieplenia elewacji nie bądźmy zaskoczeni, że na stronie z wiadomościami wyskoczy nagle świetna promocja tynku silikonowego w najbliższym markecie budowlanym.
Linki sponsorowane
Marketing Internetowy tym różni się od tradycyjnej formy reklamy (np. bilbordów), że można go bardzo precyzyjnie zmierzyć. Dobrym tego przykładem są linki sponsorowane (Google Adds), które wyświetlane są sprecyzowanej grupie użytkowników sieci. Płatności za tą formę reklamy pobierane są w zależności od liczby kliknięć, co świadczy bezpośrednio o kontakcie użytkownika z witryną zewnętrzną, na którą link kieruje.
Warto tu wspomnieć o dodatkowych narzędziach, dzięki którym możemy np. sprawdzić, ile czasu użytkownik spędzi na określonej stronie internetowej oraz czy dokona zakupu określonego produktu lub zamówi reklamowaną usługę.